• Camne nak buat Hard Disk Partition

    Dgn pertambahan saiz hard disk dgn berbagai desktop dan laptop computers y moden, saiz partition hard disks dah semakin besar. Biasanya dalam kebanyakan computer y biasa hanya menyediakan satu je hard disk partition, biasanya C: drive.Ramai orang bertanya:Camne nk buat Hard Disk Partition y lain?

  • TaNDa LeLaKi BeNaR2 MeNCiNTai

    Terkadang ada dikalangan perempuan yang menganggap lelaki ini bercinta sekadar main-main sahaja, sekadar hangat-hangat tahi ayam sahaja. Sebenarnya, setiap manusia sama sahaja dari segi dalaman dan luaran. Apa yang membezakannya cumalah perantaraannya sahaja. So, janganla terlalu menganggap sesetengah gender itu adalah sekian-sekian dan setengah gender lagi adalah sebaliknya pada dasarnya semuanya sama. So, kali nie kite berkongsi sedikit info yang mempertahankan pihak lelaki yang mengatakan hanya perempuan sahaja yang setia dan lelaki tidak.Sama-sama kite LaYaNNZZZZ.....

  • Top 10 Best Nokia Smartphones

    Since I was thinking about buying some new phone. I try to survey it from the internet since nowadays, there are so many types of phone had been introduce and promote and I seem to have lack of knowledge about this thing. So, I decided to find so info about the Nokia phones seem it is my favorite brand. This is some info that I got from my survey. The top 10 Nokia phone that had been list as the best.

  • HoW To DoWNLoaD My FiLe??

    Post nie bertujuan untuk menerangkan lebih lanjut camne nak download file dari links yang diberikan dari blog aku memandangkan kadangkala terdapat beberapa error yang akan berlaku sepanjang menyediakan links ini. Buat masa ini, memandangkan aku menggunakan linksbuck sebagai intermediate advertise ke dalam blog aku. So, sesetengah orang terkeliru yang mana satu download buttonnye. So, dibawah nie antara cara nak untuk download links aku agar korang tak terkeliru. Ok??

CaMNe NaK WaT PaGeS/TaBs MaCaM BLoG aKu

Asalnya aku nak post lewat-lewat sikit cara nk wat tab menu yang terbaru nie agar korang-korang merasa kesusahan dulu wat benda yang begitu hebat nie....Tapi memandangkan Dr. Shahul kata die akan check kite nye blog untuk penilaian terakhir pada hari jumaat ni...Dan aku pulak lambat post cara nak wat tab menu ni sampai la hari-hari last ni...So...Aku ambik keputusan untuk kongsikan jugak la cara mudah untuk wat tab menu ni...agar korang tak menggigit jari nanti....(baik hati x aku ni??heheh^_^)

Memandangkan blogger dah mengupdate website diowg dengar menambah beberapa function yang baru yang lebeyh memudahkan...so, korang leyh r menikmati pemaharuan diowang ke tahap yang optimum. Kali nie...antara benda-benda baru yang telah dipermudahkan diowang adalah...diowg memudahkan korang mendesign korangnye blog dengan lebeyh fleksibel secara GUI(graphic user interfere). Salah satunya adalah dengan cara membuat BLOG TABS MENU. Kalau sebelum pada ini, korang hanya boleh membuatnya secara edit HTML design secara manual atau dengan menggunakan software-software luar untuk mendesign blog korang secara XML coding. Kali ni...Blogger telah memudahkan kaedah membuat TaB MENU tersebut hanya dengan cara edit html/javascript pada add a gadget dalam page elements.



Cara-caranya adalah seperti dibawah:

1.Login bloogger dan klik pada design>template design>layout>body layout untuk setkan layout yang dikehendaki.



2. Kemudia pergi ke page element kembali untuk melihat struktur elemen yang korang kehendaki.

3. Untuk membuat tab menu, korang just add a gadget pada page element mendatar pada page element paling atas.

4. Klik pada HTML/JavaScript dan masukkan kod dibawah


5. Korang boleh edit lah kemana korang nak korangnye blog di links kan selepas pada href ="http://prosacksblog.blogspot.com/label/apa2 aje... dan korang leyh taipkan nama tabs menu korang selepas pada ">ape2 aje<


6. Selepas pada tu, korang pergi semula pada template designer untuk betulkan setting warna korang punye tab. Korang leyh edit warna apa yang korang nak untuk tab korang kat sini. Dan kemudiannya klik apply to blog bila dah berpuas hati.




7. Dan korang leyh lihat la hasilnya...


CAMNE NAK LINK KAN KORANGNYE POST KEPADA BAHAGIAN2 TERTENTU??
Kebiasannya..setiap post korang...boleh disetkan dan dibahagikan kepada jenis-jenis tertentu ataupun labels tertentu yang korang decidedkan. So..dengan cara nie..korang boleh la cari masukkan kategori2 file korang kedalamtab menu yang korang idamkan tu. Caranya hanya dengan memasukkan links category korang dalam href seperti yang dinyatakan tadi. Dan korang leyh la berbangga dengan blog anda...

Harap info nie sedikit sebanyak leyh menolong mereka yang berhajat kepada benda nie erk(walau kurasakan tidak adil untuk membongkarkan semua ini dengan mudah..huhuh...)...So..harap korang bg la sedikit kredit kepada aku erk memandangkan aku berpeluh jugak nk post benda ni memandangkan kat kampung ni..internet agak menyiput sikit speednya.huhuhu....

All in all....LaYanNZZZ.....^_^

0 comments:

Post a Comment