• Camne nak buat Hard Disk Partition

    Dgn pertambahan saiz hard disk dgn berbagai desktop dan laptop computers y moden, saiz partition hard disks dah semakin besar. Biasanya dalam kebanyakan computer y biasa hanya menyediakan satu je hard disk partition, biasanya C: drive.Ramai orang bertanya:Camne nk buat Hard Disk Partition y lain?

  • TaNDa LeLaKi BeNaR2 MeNCiNTai

    Terkadang ada dikalangan perempuan yang menganggap lelaki ini bercinta sekadar main-main sahaja, sekadar hangat-hangat tahi ayam sahaja. Sebenarnya, setiap manusia sama sahaja dari segi dalaman dan luaran. Apa yang membezakannya cumalah perantaraannya sahaja. So, janganla terlalu menganggap sesetengah gender itu adalah sekian-sekian dan setengah gender lagi adalah sebaliknya pada dasarnya semuanya sama. So, kali nie kite berkongsi sedikit info yang mempertahankan pihak lelaki yang mengatakan hanya perempuan sahaja yang setia dan lelaki tidak.Sama-sama kite LaYaNNZZZZ.....

  • Top 10 Best Nokia Smartphones

    Since I was thinking about buying some new phone. I try to survey it from the internet since nowadays, there are so many types of phone had been introduce and promote and I seem to have lack of knowledge about this thing. So, I decided to find so info about the Nokia phones seem it is my favorite brand. This is some info that I got from my survey. The top 10 Nokia phone that had been list as the best.

  • HoW To DoWNLoaD My FiLe??

    Post nie bertujuan untuk menerangkan lebih lanjut camne nak download file dari links yang diberikan dari blog aku memandangkan kadangkala terdapat beberapa error yang akan berlaku sepanjang menyediakan links ini. Buat masa ini, memandangkan aku menggunakan linksbuck sebagai intermediate advertise ke dalam blog aku. So, sesetengah orang terkeliru yang mana satu download buttonnye. So, dibawah nie antara cara nak untuk download links aku agar korang tak terkeliru. Ok??

Camne nak buat Hard Disk Partition

Pengenalan:

Dgn pertambahan saiz hard disk dgn berbagai desktop dan laptop computers y moden, saiz partition hard disks dah semakin besar. Biasanya dalam kebanyakan computer y biasa hanya menyediakan satu je hard disk partition, biasanya C: drive.
fujitsu_160gb_300mbs_hard_disk
Ramai orang bertanya:

Camne nk buat Hard Disk Partition y lain?

Skrg dengan OS y terbaru spt Windows Vista dan seven, terdapat satu benda baru y diesertakan, Shrink Volume. Disini kite berkongsi ar sedikit sebanyak camne nk buat dengan cara yang selamat(benda ni da lama dah..xsempat nak post.heeee).
Langkah2 nye ada lah...taraaaaaa:

1. Right click pada icon Computer dan Click Manage
manage
2. Ini akan membuka Computer Management spt gambar bawah. Click pada Disk Management.
disk-management-windows
3. Right click pada partition y kamu nak pecahkan, click pada Shrink Volume options.
shrink-volume
4. Selepas klik pada Shrink Volume, ia akan tunjuk apa y akan terjadi pada saiz drive jika partition dibuat.
shrink volume data
5.Pilih saiz mana y kamu nak pecahkan. Tekan Shrink button, ia akan menunjukkan spt gambar di bawah:
querying volume for space
6. Selepas ini, partition asal kamu akn berkurang dan sebahagiannya akan membentuk partiton baru dalam warna hijau. Right click pada y warna hijau utk wat new Partition out dan utk membolehkan ianya digunakan.
new-simple-volume
Dengan cara ini partition dapat dibuat. pe2 pn..seelok2nya..serahkan pada y pakar, Harpic(hahaha) sbb sebarang kerosakan y berlaku...ambo xnak bertanggung jawab.lalalala.

Sila Komen klw ada apa2 y perlu diperbaiki

DiCiLop daripada trouble fixer

0 comments:

Post a Comment