• Camne nak buat Hard Disk Partition

    Dgn pertambahan saiz hard disk dgn berbagai desktop dan laptop computers y moden, saiz partition hard disks dah semakin besar. Biasanya dalam kebanyakan computer y biasa hanya menyediakan satu je hard disk partition, biasanya C: drive.Ramai orang bertanya:Camne nk buat Hard Disk Partition y lain?

  • TaNDa LeLaKi BeNaR2 MeNCiNTai

    Terkadang ada dikalangan perempuan yang menganggap lelaki ini bercinta sekadar main-main sahaja, sekadar hangat-hangat tahi ayam sahaja. Sebenarnya, setiap manusia sama sahaja dari segi dalaman dan luaran. Apa yang membezakannya cumalah perantaraannya sahaja. So, janganla terlalu menganggap sesetengah gender itu adalah sekian-sekian dan setengah gender lagi adalah sebaliknya pada dasarnya semuanya sama. So, kali nie kite berkongsi sedikit info yang mempertahankan pihak lelaki yang mengatakan hanya perempuan sahaja yang setia dan lelaki tidak.Sama-sama kite LaYaNNZZZZ.....

  • Top 10 Best Nokia Smartphones

    Since I was thinking about buying some new phone. I try to survey it from the internet since nowadays, there are so many types of phone had been introduce and promote and I seem to have lack of knowledge about this thing. So, I decided to find so info about the Nokia phones seem it is my favorite brand. This is some info that I got from my survey. The top 10 Nokia phone that had been list as the best.

  • HoW To DoWNLoaD My FiLe??

    Post nie bertujuan untuk menerangkan lebih lanjut camne nak download file dari links yang diberikan dari blog aku memandangkan kadangkala terdapat beberapa error yang akan berlaku sepanjang menyediakan links ini. Buat masa ini, memandangkan aku menggunakan linksbuck sebagai intermediate advertise ke dalam blog aku. So, sesetengah orang terkeliru yang mana satu download buttonnye. So, dibawah nie antara cara nak untuk download links aku agar korang tak terkeliru. Ok??

Info nie aku perolehi senasa mengesurf dunia teknologi maklumat. Aku tak pasti lak samada info ini betul2 benar atau tak lebih-lebih lagi bagi perempuan. Adakah ianya betul-betul benar. Ape-ape pun, sekadar berkongsi. Kalau ada apa-apa bangkangan, persetujuan..silakan la ke depan. Aku amat menghargainya. Huhuhu^_^


Seorang laki-laki jika dia kesakitan, maka dia akan membenci. Sebaliknya wanita, saat dia kesakitan, maka semakin bertambah sayang dan cintanya,, Seandainya Hawa diciptakan dari Adam As saat Adam terjaga, pastilah Adam akan merasakan sakit keluarnya Hawa dari sulbinya, hingga dia membenci Hawa. Akan tetapi Hawa diciptakan dari Adam saat dia tertidur, agar Adam tidak merasakan sakit dan tidak membenci Hawa. Sementara seorang wanita akan melahirkan dalam keadaan terjaga, melihat kematian dihadapannya, namun semakin sayang dan cinta nya kepada anak yang dilahirkan bahkan ia akan menebus nya dengan kehidupannya.



Sesungguhnya Allah menciptakan Hawa dari tulang rusuk yang bengkok yang tugasnya adalah melindungi Qalbu(jantung, hati nurani). Oleh karena itu, tugas Hawa adalah menjaga qalbu. Kemudian Allah menjadikan nya bengkok untuk melindungi qalbu dari sisi yang kedua. Sementara Adam diciptakan dari tanah, dia akan menjadi petani, tukang batu, tukang besi, dan tukang kayu. Wanita selalu berinteraksi dengan perasaaan, dengan hati, dan wanita akan menjadi seorang ibu yang penuh kasih sayang, seorang saudari yang penyayang, seorang putri yang manja, dan seorang istri yang penurut.


Dan wajib bagi Adam untuk tidak berusaha meluruskan tulang yang bengkok tersebut, seperti yang dikabarkan oleh Nabi Muhammad SAW, “jika seorang lelaki meluruskan yang bengkok tersebut dengan serta merta, maka dia akan mematahkannya.” Maksud nya adalah dengan kebengkokan tersebut adalah perasaan yang ada pada diri seorang wanita yang mengalahkan perasaan seorang laki-laki.


Maka wahai Adam janganlah merendahkan perasaan Hawa, dia memang diciptakan seperti itu. Apabila seseorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitikkan airmata, itu berarti dia sedang menangis di dalam hatinya. Apabila dia tidak menghiraukan kamu setelah kamu menyakiti hatinya, lebih baik beri dia waktu untuk menenangkan hatinya sebelum kamu meminta maaf. Dan wanita sulit untuk mencari sesuatu yang dia benci untuk orang yang paling dia sayang

0 comments:

Post a Comment